wczytywanie

Jak wejść w biznes odzieżowy?

Aktualności

15 lutego 2022

Jak wejść w biznes odzieżowy?

Jak wejść w biznes odzieżowy?

Jak wejść w biznes odzieżowy. Zastanawiając się nad własną działalnością, poszukujemy różnych rozwiązań. Chcemy przede wszystkim zarabiać konkretne pieniądze. Wybierając rozwiązania dla siebie, możemy trafić na opcję, jaką jest biznes odzieżowy.

To ciekawe rozwiązanie, które pozwala na zbudowanie firmy, która generuje spore zyski. Jak wejść w biznes odzieżowy? Jak przygotować się do działania? Co konkretnie warto wiedzieć o takiej działalności? Ten artykuł odpowiada na wszystkie te pytania!

Jak wejść w biznes odzieżowy?

Czego potrzebujesz na początek?

Wchodząc w jakikolwiek biznes, konieczne jest posiadanie budżetu na start. Jaka kwota będzie wystarczająca? To zależy! Jeżeli zdecydujesz się na prowadzenie sklepu stacjonarnie, zapłacisz więcej. Działając jedynie online, możesz liczyć się z odrobinie mniejszymi kosztami.

Pamiętaj jednak, że nawet jeżeli nie będziesz prowadził punktu stacjonarnego, gdzieś sprzedawany towar będziesz musiał przechować. Najczęściej wykorzystuje się do tego magazyny, których wynajem także kosztuje. Chcąc rozpocząć działalność w biznesie odzieżowym, konieczne będzie podliczenie wszystkich kosztów. Przed przystąpieniem do pracy warto wziąć kartkę i długopis, a także rozpisać każdy punkt. Świadomość takich jak:

  • Wynajem lokalu lub magazyny – ceny są różne w zależności od lokalizacji. Zdecydowanie więcej zapłacisz za wynajem w większym mieście. Jeżeli chcesz wynająć taki magazyn w średnim mieście, musisz liczyć się z miesięcznym kosztem w wysokości o 100 do 1500 zł (około 60 metrów kwadratowych). W przypadku lokalu użytkowego ceny te wahają się od 2 do nawet 10 tysięcy złotych.
  • Stworzenie strony sklepu – jeśli chcesz sprzedawać online, dobrze jest posiadać własny sklep online. Oznacza to, że konieczne będzie wykupienie domeny czy serwera. Stworzenie samej strony sklepu również kosztuje – od 2 do 4 tysięcy złotych dla prostych sklepów online.
  • Koszty związane z obsługą innych platform – jeżeli będziesz chciał sprzedawać ubrania na portalach, takich jak Allegro, musisz liczyć się z kosztami związanymi z możliwością prezentowania towaru (prowizja lub specjalne abonamenty). Jeżeli będziesz wysyłał zamówienia samodzielnie, konieczne będzie także podpisanie umowy z firmą kurierską lub pocztą. Dzięki temu zapłacisz mniej niż w przypadku wysyłki na standardowych warunkach.
  • Koszty związane z prowadzeniem działalności – zaliczamy do tego podatki, składki zdrowotne, pensje dla pracowników, koszty prowadzenia księgowości, działania marketingowe. Jest to kwestia zupełnie indywidualna.
  • Wyposażenie sklepu – w przypadku sklepu stacjonarnego musisz zakupić: ladę, kasę fiskalną, przebieralnie, wieszaki, oświetlenie, lustra, zabezpieczenia dla towarów, alarmy, ozdoby do wnętrza, a nawet środki czystości. Lista ta oczywiście może się rozszerzać – zgodnie z Twoimi potrzebami.

Oczywiście nie można zapomnieć również o zatowarowaniu. W tym przypadku rozstrzał cen jest ogromny. Wszystko zależy od producenta odzieży, jakości ubrań oraz sposobu tworzenia samego towaru. Bardzo możliwe, że chcesz postawić na produkcję ubrań po swojej stronie. Wtedy podstawą będzie zakup dobrej jakości materiału oraz opłacenie pracy szwalni. Warto również pamiętać, że inwestycja w najlepszą jakość zwróci się o wiele szybciej niż korzystanie z tego, co gorsze.

Czas na biznesplan!

Po wypisaniu wszystkich kosztów, które związane są z wystartowaniem działalności, warto przejść do stworzenia biznesplanu. Z czego powinien się składać taki dokument? Dobry biznesplan składa się z elementów, takich jak:

  • Opis celów i misji firmy – na jaki rynek kierowana będzie sprzedaż oraz jakie wyniki będą uznane za sukces;
  • Analiza SWOT – opisująca mocne oraz słabe strony, a także wszystkie szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstwa;
  • Analizę konkurencji – jakie działania są skuteczne, co możesz wykorzystać u siebie, a co zrobić lepiej;
  • Strategię działania – zawierającą wszystkie kroki, które chcesz zrobić, aby zrealizować cel sprzedażowy;
  • Plan marketingowy – to plan związany z prowadzeniem działań marketingowych;
  • Spis kosztów – w tym miejscu pomoże lista, którą opisaliśmy w akapicie wyżej;
  • Prognozy finansowe na najbliższe 2 – 3 lata – jeśli nie potrafimy tego zrobić, dobrze jest skonsultować się w tej kwestii z specjalistą.

Jak wejść w biznes odzieżowy?

Postaw na towar wysokiej jakości!

Rozpoczęcie biznesu odzieżowego to przede wszystkim postawienie na sprzedaż dobrego produktu. Sukces przyszłej firmy w dużej mierze zależny jest od tego, jaką jakość zaoferujemy potencjalnym klientom. Nieważne czy chcemy sprzedawać już gotowy towar czy też poszukujemy materiałów, które posłużą do produkcji naszych ubrań.

W każdym z tych przypadków warto wybierać najlepszych producentów. Wysoka jakość zbuduje również zaufanie przyszłych klientów i sprawi, że będą oni chcieli do nas zwyczajnie powracać. To w konsekwencji przyniesie wyższa zyski i napędzi dalszy rozwój. Jeżeli myślisz o stworzeniu własnego sklepu i poszukujesz najwyższej jakości materiałów lub gotowych rozwiązań, koniecznie sprawdź nasza ofertę.

Gwarantujemy szybką i kompleksową obsługę zamówienia oraz wsparcie na każdym kroku podczas dokonywania najlepszego wyboru. Jesteśmy pewni, że rozwiązania, które proponujemy spełnią nawet najwyższe oczekiwania, a towar wysokiej jakości sprawi, że również Twoi klienci będą maksymalnie zadowoleni.

Na skróty