Maski z Teofilowa chronią Polaków. Czas do produktu przekonać Europę.

Materiał powstał przy współpracy z PKN ORLEN

Teofilów to firma z
50-letnią tradycją w produkcji i sprzedaży dzianin. Z łódzkiego wyrobu szyje
się odzież dla niemowląt, dzieci i dorosłych, bieliznę, pościel i różnego
rodzaju akcesoria. Zakład ma własną dziewiarnię, farbiarnię, drukarnię i
wykańczalnię.

 

Maski ze stacji PKN ORLEN

Wybuch pandemii
COVID-19 zastał spółkę w trakcie restrukturyzacji i sporych inwestycji, głównie
w nowe technologie, w tym druk cyfrowy czy transferowy na dzianinach.

– Nabieraliśmy
rozpędu, szukaliśmy nowych rynków zbytu i sposobów, by konkurować z tanimi
produktami z Indii, Chin, Turcji czy Uzbekistanu.

Zainwestowaliśmy w
nowe technologie, obniżyliśmy koszty wytworzenia. Zaczęliśmy też rozmowy z
różnego rodzaju instytucjami i podmiotami prywatnymi na temat dostaw gotowej
odzieży – mówi Mariusz Trzciałkowski, prezes Teofilów SA.

Spółka specjalizuje
się w dzianinach do produkcji konfekcji dziecięcej. Liczne certyfikaty
potwierdzają, że materiał jest bezpieczny, także dla niemowląt. Nie powoduje
także alergii.

– Stanęliśmy przed trudną
decyzją. Zastanawialiśmy się, czy będziemy w stanie poradzić sobie na
wymagającym rynku, czy rynek nadal i w jakim zakresie będzie funkcjonował.
Szybko rozpoczęliśmy prace technologiczne, testy, a następnie szycie masek
ochronnych – tłumaczy prezes Trzciałkowski.

Pierwszym i jednym z
największych parterów, który zaakceptował wzory proponowane przez Teofilów, był
PKN Orlen. Współpraca z łódzką firmą to część strategii koncernu, której celem
jest wsparcie polskich producentów. Już 85 proc. produktów dostępnych na
stacjach PKN Orlen jest wytwarzanych w Polsce. Wielorazowe maski z Teofilowa, w
opakowaniach zawierających trzy sztuki, są sprzedawane na blisko 1,8 tys.
stacji w kraju. Produkt posiada m.in. certyfikat OEKO-TEX Standard 100 klasa I,
co oznacza, że tkanina dzianina jest wolna od środków wpływających
niekorzystnie na zdrowie człowieka. Do Orlenu Teofilów dostarczył ok. 400 tys.
masek.

– Klienci dobrze
przyjęli nasz produkt. Dzięki współpracy m.in. z PKN Orlen przez ostatnie dwa
miesiące podwoiliśmy obroty, sprzedając 1,2 mln masek. Utrzymaliśmy też
dotychczasowe zatrudnienie, a nawet stworzyliśmy nowe stanowiska w dziale
handlowym i na produkcji. W tej chwili w firmie pracuje około 170 osób.
Współpracujemy też z ponad dwudziestoma szwalniami zatrudniającymi co najmniej
200 osób – wylicza Mariusz Trzciałkowski. I dodaje – Był taki moment, że popyt
był dużo większy niż nasze moce przerobowe.

 

Kierunek: Europa

Wstrzymanie eksportu
wyrobów z Turcji czy Indii sprawiło też, że wielu polskich producentów odzieży
zaczęło na nowo odkrywać potencjał polskich szwalni oraz wytwórców dzianin.
Teofilów liczy na to, że obecna sytuacja zapoczątkuje odwrót w kierunku
polskiej produkcji.

– Obserwujemy dziś
spore zainteresowanie europejskich producentów odzieży ulokowaniem produkcji na
Starym Kontynencie i zakupem surowców od tutejszych wytwórców. Prowadzimy w tej
chwili wstępne rozmowy na temat możliwości współpracy – zdradza prezes
Trzciałkowski.

Teofilów nastawia się
na eksport. Zapotrzebowanie na maski w Europie, m.in. we Francji, wciąż jest
duże. Również w Polsce, pomimo ograniczenia nakazu ich noszenia tylko do
pomieszczeń, ruch w sklepie stacjonarnym oraz internetowym nie zmniejszył się.
Co więcej, maski stały się częścią garderoby. Wyrobem dopełniającym codzienną stylizację,
który być może zostanie z nami przez lata..

– Stąd pomysł na
uszycie masek z ciekawym nadrukiem dla dzieci. Jesteśmy przygotowani na szerszą
produkcję, jeśli tylko pojawi się zapotrzebowanie na rynku na tego rodzaju
produkt.

Teofilów kontynuuje też
rozmowy z dużymi sieciami na temat produkcji wyrobu gotowego, w tym m.in.
śpioszków, body czy koszulek dzianinowych dla niemowląt i dzieci.

– Naszym celem na
najbliższym czas jest odtworzenie pełnego procesu produkcyjnego, od
dziewiarstwa, farbowania, projektowania wzorów, drukowania i wykańczania po
projektowanie orazi szycie gotowych ubrań – zapowiada Mariusz Trzciałkowski.

 

 

Aktualności

Komunikaty

Wizyta Premiera Piotra Glińskiego

Bardzo nam miło, że w czwartek 29.08.2019  odwiedził nas Pan Premier Piotr Gliński, który zapoznał się z najbliższymi planami rozwojowymi oraz z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi

Komunikaty

Targi KidsTime 2020 w Kielcach

<p>Po raz drugi z rzędu braliśmy udział w Targach KidsTime Kielce 2020 r. jako wystawca. Dziękujemy za tak liczne odwiedziny naszego stoiska. <br></p>